tisdag 16 april 2013

Deal

På lördag, tidigt som attan, åker vi till Florida.
För en två veckors semester där vi hoppas på sol och värme. Eller jag hoppas på solen iallafall. De andra bryr sig inte så värst mycket om just den. Bara det är varmt. Och det är väl bäst egentligen om det inte är för soligt hela dagarna eftersom sonen inte riktigt är så förtjust i direkt solljus.
Men vi kanske inte behöver oroa oss för att det ska bli för varmt iallafall.
 För som det ser ut just nu så har det varit köldrekord just i Florida denna våren. Det har inte varit så här kallt sedan 1953. En kompis och hennes familj var i Florida för en månad sen ungefär. Då hade de 4 grader varmt den morgonen som de hade planerat att besöka en av Disney World's vattenparker.  Brrr.

Men men. På lördag åker vi alltså. Ska bli så skönt. Så roligt.

Alldeles nyss så erbjöd jag maken en deal.

"Om jag lovar att inte gnälla om vädret är dåligt, så lovar du att inte bli tjurig och grinig om tempot inte blir så högt som du egentligen önskade!"

Han svarade:
"Vadå, ska jag bara gå med på att vi inte gör någonting?"
"Nej, jag menar bara att du inte ska bli tjurig och grinig ifall tempot inte är så högt som du önskar."

"Ok", sa han. "Det kör vi på!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar