lördag 15 juni 2013

I dag

Idag har vi tagit tag i det allra allra sista inför flytten.
Vi är alla olika vad gäller hur man packar i hela familjen.

Lillebror fixar allt själv. Han sorterar, lägger i högar. Det som ska slängas , sparas eller sättas in i pärmar. Går hur galant som helst. Han vill att jag kommer in i bland och kollar läget. Snackar lite.
Godkänner hans arbete liksom.

Storebror behöver mer stöttning i hela aktiviteten.
Han har svårt att slänga. Han har svårt att sortera. Han har mycket svårt att organisera sina tankar och saker. Där får jag vara med hela tiden. Förklara, prata, tala om vad jag lägger var nånstans. Han behöver min garanti att allt verkligen kommer hem till Sverige. Att allt kommer att förbli helt. Han behöver samtidigt få prata av sig om sina saker. När han gjorde den tavlan på bilden, när han skrev de där mattetalen mm.
Det tar tid, det blir otroligt rörigt. Men vi kämpar oss igenom varje centimeter av hans rum.

Pappan har rensat på sitt skrivbord. Det som fanns kvar när jag hade rensat bort mitt.
Han har tagit fram de kläder han behöver ha för de veckor han kommer att bo själv här i landet. Till den sista augusti då han tar flyget hem till oss andra. Under två veckor ska han bo här i huset. Då tar han sina fyra veckors semester. Sedan tillbaka hit. Jobbar ända fram till sista augusti och under den tiden får han bo på hotel. Då renoveras nämligen detta hus till den andra svenska familjen som kommer den 1 september.
Han har alltså rensat på sitt skrivbord. Han är otroligt nöjd med sig själv och allt som han har rensat. På det bordet.

Jag har rensat tre badrum, storebrors rum, hjälpt till i lillebrors rum, tvättstugan och tv-rummet.

Vi är bra på olika saker.
Och det är ok.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar