onsdag 29 april 2015

Valborg

Förr årets valborgsmässoafton var det första gången som sonen firade med sina kompisar.
Jag kommer ihåg vilken planering det var för den kv'llen. De skulle grilla vid vår stora lekpark här i området. Och det började ju att regna. Men det gick hur bra som helst.

I år, alltså på torsdag, ska samma gäng killar träffas hemma hos en av dem och grilla där. Sonen vill inte alls denna gången, för de ska spela Fifa efteråt och det är jättejobbigt känner han. Det tar alldeles för lång tid och det blir sent och det är mycket slötid. Inget för hans del alls.
Så han och pappan åker till stugan i morognkväll.

Medan jag och lillebror stannar hemma över valborg.
Och om det nu är nån som tror att han och jag har tänkt fira valborg lite mysigt tillsammans så kan jag poängtera att så är inte fallet överhuvudtaget. Utan vi stanna hemma från stugan bara därför att han slog fullständigt bakut när vi sa att vi hade tänkt åka dit över valborg.
Han hade minsann redan bestämt med sina kompisar att de skulle hitta på nåt. Oklart vad. Inte riktigt samma planering i hans gäng kan man säga.
Och jag förstår honom . Till 100%. fattar väl jag att det inte är skitkul att åka med mor och far och bror till stugan en valborg.

Så därför stannar vi hemma. Han har fått förhållningregler att följa och han sa själv i morse att han kommer att fixa dessa. Jag stannar hemma men blir nog en morsa på byn vad det lider  mot kvällen. Tänker inte lämna honom helt obevakad.

Och att pappan och storebror skulle stanna kvar hemma med fanns inte heller med på världskartan för "nu hade minsann storebror redan sagt nej till sina kompisar" och då slog han bakut.

Så vi delar på oss helt enkelt.
Trevlig valborg på er där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar