söndag 20 december 2015

Det gick bra hos min bror

Från Luciahelgen.


Hurra!
Vi har varit hos min bror med familj över helgen och hjälpt dem att börja med sin flytt till en stor gård.
Alla mina tre grabbar var med och det har gått så himla bra.
Sist vi var där var för nåt eller två år sedan och då var vi tvungna att lämna dem alldeles för tidigt än vad vi hade planerat eftersom sonen mådde så otroligt dåligt av hela situationen.

Men nu gick det bra.
Även om hans egna förväntningar på vad han själv hade tänkt kunna hjälpa till med grusades en aning då han skadade sig i nacken på gymmet förra veckan och inte hade möjligheten att bära det tunga. Han hade velat visa hur stark han har blivit, tror jag. Och det gjorde honom lite sorgsen.

Men det gick jättebra iallafall. Och jag är så lycklig över det.
Och brorsan och hans fru är så himla bra med sonen och har sån stor förståelse över hur han fungerar. De till och med stänger in sina tre hundar under de dagar vi är där för att låta sonen kunna slappna av så gott han kan.

Och min bror har fått se på ännu närmre håll hur det är att leva med en människa som har så otroligt med energi som aldrig sinar. Och de blev varse hur mycket det blir gjort när min man sätter fart. Jösses!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar