måndag 6 mars 2017

Plötsligt händer det

Sonen har skickat ett sms till sin pappa.

- För första gången i mitt 19 åriga liv har jag kunnat göra matte helt på egen hand!

Under hela låg och mellan stadiet, samt en liten bit in på högstadiet hjälpte jag honom med alla läxor, även då matte.
När vi flyttade utomlands så tog pappa över matten. På engelska blev den mig helt övermäktig. Sen dess har han tagit allt ansvar för just matten.
Sonen har verklige aldrig kunnat plugga, strukturera upp eller nåt annat på egen hand göra nåt vad gäller just matten. Hans självförtroende har varit helt under isen och det har gått troll i all matte.
Han har liksom haft taggarna utåt så fort bara ordet matte har nämnts. Och han har känt så oerhört beroende av sin pappa.

När maken visade mig sms:et förra veckan började jag gråta.
Ett lugnt och stilla gråt. Jag kunde så väl föreställa mig känslan. Om känslan av frihet. OM känslan av självständighet. Om att faktiskt kunna själv.

19 år ung!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar