tisdag 2 oktober 2012

Lite för högt

Idag var tanken att sonen skulle börja med Conserta.
Nu har vi väntat ut borrelia infektionen och antibiotikan har hunnit förvinna ut ur systemet.
Igår tog skolsyster blodtrycket på honom.
Lite för högt, egentligen.
Ringde både min svägerska som jobbar inom sjukvården samt BUP hemma i Sverige.
De ansåg båda två att han ska ta om blodtrycket.
Kanske att han var lite stressad när han kom till syster. Mitt emellan två lektioner.
Ringde skolsyster igen och bad om ytterligare hjälp.
Hon ställer upp och är på skolan redan 08.15 i morgon. Så kan jag följa med in och sonen kanske är lite lugnare på morgonkulan.

Vi får hålla alla våra tummar för att han inte har för högt blodtryck "in daily lives".

Förresten, läste bipacksedeln som följde med consertan.
Höll på att svimma. Den var tjock som en bibel. Med alla biverkningar som tänkas kan uppkomma.
Började nästan må illa själv. Vad är det egentligen vi ska stoppa i vår son?

Inte utan att man blir lite skeptisk. Som förälder ska man ju ta beslut ovanför huvudet på våra barn. Som alltid vill jag ju mina barns bästa.  Men hur vet man vad som är det?

Ibland kanske medicinering är enda utvägen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar