tisdag 16 oktober 2012

Vilken tur!

Jag är så glad över att jag varje dag får lära mig nya saker.
Det är en del av livats skola. Jag är ytterst tacksam. Vissa dagar får en att riktigt tänka till.

En del kanske undrar varför jag driver denna blogg alldeles anonymt. Det kanske kan tyckas lite fegt att inte gå ut helt och fullt med vårat liv. Men jag har valt att ha det så.

Idag har jag lärt mig varför jag har valt det här sättet. Iallafall ett av skälen till varför.

Jag har idag fått erfara att jag inom den närmsta familjekretsen upplevs som "att hela tiden se problem  och alltid vara så negativ". När de pratar med min man "är han alltid så positiv och ser aldrig några problem".

Genom tidigare år har jag inte alltid sagt sanningen, utan hållit mycket för mig själv. På senare år har jag försökt att vara lite mer öppen med hur vårat liv ser ut. Och svarat ärligt när de har frågat hur vi har det. Vad läkare säger och om hur vi mår osv.

Vilket visst har varit alldeles för negativt.

Så min lärdom inför framtiden är således att nästa gång de frågar så ska jag le med hela tandraden och tala om hur bra allt är. Helt fantastiskt bra faktiskt när allt kommer omkring.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar