torsdag 4 juli 2013

När omgivningen förstår.

Att ha folk omkring sig som förstår är A och O.
Risken att bli fullständigt isolerad är annars ett stort problem för familjer som lever som oss.

Min svägerska frågade idag om jag hade tid och lust att komma över på ett glas vin ikväll.
Lusten fanns, som jag sa till henne. "Men jag kan inte lämna sonen ensam hemma för tillfället".

"Jag pratar med X", svarade hon bara kort.

Hennes man, min svåger och tillika min sons Gudfar skickade således efter ca tio minuter en inbjudan till min son. En sms inbjudan om en FIFA kväll hemma hos honom.
Vilket i praktiken betydde att om min son tackade ja till detta erbjudande så kunde jag liksom följa med "av bara farten".

När det plingade till i sonens telefon visste jag alltså vad som var på G.
Jag såg hur det plötsligt lös till i min killes ögon och jag förstod att han ville åka till sin gudfar.

Lillebror följde med för deras kusin var hemma också. Som även är liksom lillebrors kompis.

Så vi har nyss kommit hem. Cyklandes genom hela samhället.
Klockan är snart halv två. Sönerna har spelat Fifa hela kvällen med sin farbror och kusin vitamin medan jag har umgåtts med min svägerska och som efter 17 år som just svägerska även har blivit en av mina närmaste vänner.

Win - win för alla parter.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar