söndag 13 juli 2014

Hos morfar

Jag och sonen tog oss via en liten roadtrip genom Sverige för att besöka min pappa.
Sönernas morfar alltså.
Världens bästa morfar kan jag med säkerhet tillägga. I allafall till våra barn.
Även om jag emellanåt tröttnar på honom för att han så sällan hör av sig eller hälsar på hos oss.
Men för mina barn är han toppen.

Ett härligt dygn bara vi två tillsammans med morfar och hans fru.
Vi har pratat, ätit gott, skrattat tillsammans ( det gör man ofta med min pappa ), burit ved.

Sonen  har glatt hjälpt till med sina stora muskler.
Och så har de två gått ut med morfars två hundar. Gammelgubben har på äldre dagar skaffat sig hundar.
Både en stor och en liten. Och förra sommaren följde sonen med sin morfar ut på den sena kvällspromenaden som en del av sin kvällsrutin.
Bara de två en hel timme ute tillsammans.

Och det har då sonen sett fram emot även detta besök.
Pappa förstår det viktiga i just denna aktivitet och frågade sonen igårkväll om han ville hänga på. Och det ville han såklart.

Efter en timme var de tillbaka. Glada och mer samspelta än nånsin.

"Morfar är nog en av de roligaste människorna som finns, mamma!"

Idag har vi staplat björkved. Och skrattat.

Snart åker vi till stan och kollar lite.

I morgon börjar Gothia Cup där lillebror ska deltaga med sitt lag. Då är vi på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar