torsdag 31 juli 2014

Mitt dygn för mig själv

Tog bilen och drog två timmar norrut igår.
Alldeles ensam.

Ett dygn tillsammans med en kompis som jag känt sen jag var 12 var efterlängtat och välbehövligt.
Jag är Gudmor till hennes äldsta dotter osm fyller 23 i september.

Såååå gudomligt att få komma iväg.

Vi har pratat. Vi har gått långpromenad. Vi har skrattat. Vi har pratat ännu mera.
Hennes man är en hejare på att laga mat och han bjöd på en helt underbar middag igårkväll som bestod av tryffelpasta till förrätt. Och kokt torskrygg med jordärtskockspuree, kantareller och bacon till varmrätt.
Och herrgud så jäkla lyxigt det var.

Nu är det torsdag och jag är hemma igen sen några timmar.
Bilen är åter packad för nu drar vi mot sommarstugan.
Och till vår stora glädje så har båda killarna med sig varsin kompis. Storebror har med sig Nicklas och lillebror har med sig sin kusin. Han som var med på lIseberg.

Vi sa jag till båda killarna utan att ens tänka oss för. Och det betyder att vi alla inte får plats i en bil. Utan vi får ta två bilar.
Men vad sjutton gör det?
Sonen har ju en kompis med sig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar