torsdag 10 januari 2013

"Brorsan och jag"

Torsdagarna är killarnas tidigaste dag i skolan. De slutar 14.45.

Storebrors träning är inställd i kväll och lillebror kände sig trött och orkade inte åka på sin träning som börjar nu klockan 16.00.

När lillebror väl hade tagit det beslutet så sa storebror från baksätet i bilen:
"Du kan väl ut och springa med mig istället?"

Och det är så himla mysigt när de är sams. När de har roligt ihop. När jag kan höra dem ihop och de har kul tillsammans. När skrattet når mig genom alla stenväggar värms mitt hjärta så till den milda grad.
Man vet aldrig hur länge den perioden varar nämligen. Det kan vara allt från 60 sekunder till en hel eftermiddag.

Mycket hänger på storebror. Om han  har en bra dag eller inte.

Nu är de iallafall ute på tomten och spelar fotboll. De har verkligen bytt om till sina fotbollskläder och kör en egen träning. De kör snabbhet, löpning, finter och skott.

Underbar stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar