söndag 6 januari 2013

12 timmar senare

Klockan är ett halvt dygn sedan jag skrev sist.
Sonen somnade vid 02.00.
Jag fick gå in och lägga mig bredvid honom vid halv två ungefär. Då orkade han inte längre.
Han tände sin lampa och läste lite i sin bok medan jag låg bredvid.
Han släckte när han kände sig redo och efter några minuter kom de så sköna välbekanta små sömnryckningarna från hans avslappnande kropp.

Nu sitter han vid sitt tv-spel och jag sitter med min dator på hans säng. Samtidigt småpratar vi.
Han frågar om terminen som är i antågande.
Han låter pigg. Han låter alert.  Ingenting om natten som just passerat.
Obehagskänslan i bröstet är borta.

Pappa kör lillebror till träningen.

Vi kanske ska passa på att planera för lunchen.
Kan bli en bra dag.

Kärlek till er alla!


1 kommentar:

  1. Kärlek till dig med du fantastiska mamma och kvinna <3 ILY

    SvaraRadera