måndag 7 januari 2013

Skillnad

Lillebror ringde från skolan tidigare idag. Han hade glömt gympakläder och ville
att jag kom till skolan med dessa.
"Nej, det gör jag inte. Mamma kan inte komma och rädda dig alla gånger.
Du måste lära dig att ta eget ansvar och stå för konsekvenserna."
Han blev småsur och la på luren. Att ha en mamma som är hemmafru kan ha sina fördelar.
Inte alltid, men Ibland.

I och för sig hade jag precis rest mig från massagebänken så jag hade aldrig hunnit
till skolan i vilket fall.

Efter ytterligare en timme ringde storebror:
"Du måste komma mamma, jag har glömt gympakläderna."
Jag svarade att han måste lära sig att ta eget ansvar
och stå för konsekvenserna.

"Mamma, jag kan inte ha gympa i mina jeans! Ms Triin kommer döda mig!"

Mamma hittade svarta shorts och en tröja. Stoppade allt i en påse och åkte till skolan.

Jag märker att jag gör skillnad mellan pojkarna. Man är ju f-n inte mer än människa.
Men jag vet varför jag gör det.

Det inte lillebror fick just idag får han nån annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar