onsdag 19 februari 2014

Grabbarna har det bra!

Och när de har det bra, så mår morsan bra också!


Idag har de njutit av skotersafari till fjälls och ett restaurangbesök efter det. Bara farmor o farfar och de fyra stora kusinerna.
De andra sex småkussarna med sina föräldrar har fått klara sig på egen hand idag.

Jag pratade med lillebror igår och han lät så nöjd, så nöjd.
Jag pratade med storebror idag. Han lät lika nöjd han. På sitt sätt.

Och jag och maken har det sååååå skönt.
Nu är klockan 22.10 och maken snarkar bredvid mig här i sängen.


Och jag, jag kan släcka sänglampan när jag vill. Och faktiskt somna. För det ligger ingen där nere som är beroende av att den är tänd och att jag är vaken.
Jag kommer inte att somna så himla mycket fortare eller tidigare än andra kvällar iallafall. Men bara känslan av att jag kan.

Jag passar på att ladda mina batterier.
Jag försöker att vara här och nu och bara vara där jag är. Inte tänka framåt eller tänka bakåt.
För jag vet att även om den här veckan kan ge mig så mycket energi som det bara är möjligt, så har erfarenheten lärt mig att all den hopsamlade  energin enbart är en färskvara. Så fort vardagen kommer tillbaka så står jag på ruta ett igen.

Så jag är här. Just nu.
Andas.
Och bara är.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar