onsdag 26 februari 2014

Saknar mig själv

oh my god så trött jag är.

Jag är så trött att jag märker att jag behöver koncentrera mig för att lyssna på vad andra säger.
Och när jag ska svara med ett klokt och bra svar så blir det bara pannkaka av alltihopa.
Efteråt när jag tänker tillbaka på vad jag har sagt så skäms jag som en hund över mina egna svar.
För jag upplever att jag har pratat osammanhängade och väldigt otydligt. Jag tappar ord och röd tråd.
Eller så har jag redan glömt vad jag själv har sagt.
Eller vad det var vi pratade om.

I vilket fall som helst är det väldigt obehagligt och väldigt jobbigt att märka att jag inte funkar som jag brukar.
Det här har kommit smygande och jag har inte velat erkänna det för mig själv riktigt.
Men nu har det gått så långt att jag inte längre kan låta bli att se det.

Jag upplever mig själv trög och seg.

Hur blir jag mig själv igen?

4 kommentarer:

  1. Du tror inte att det är anspänningen inför fjällresan som har släppt nu då? Jag brukar bli utmattad, gråter och får afasi efter såna perioder. Nu när jag är inne i en anspänningsperiod och måste slåss på olika fronter måste jag hålla fokus och ha alla rätta ord. Om det ordnar sig faller jag ihop i en liten hög. Kan inte prata och tappar saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Monica,
      Absolut kan det vara anspänning som släpper. Så fungerar jag med. vad skkönt att jag inte är ensam om just den biten. :)
      Men det här har varit för länge för att bara vara den spänningen som släpper.
      Alltså den sk fjällenspänningen.
      Jag började lägga märke till att jag helt plötsligt glömde, eller hade missat information om saker och ting redan i höstas. Väldigt obehagligt.
      Och sen har det liksom fortsatt.

      Radera
  2. Fast du har ju levt i en stor anspänning hela hösten - ja hela sommaren med flytt och jobb och sönernas skolor och utredning och körkort och allt allt allt.Får du någon återhämtning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Misstänker att allt hänger ihop.
      Vad gäller återhämtning så försöker jag att vila så gott jag kan emellanåt. Just nu känns det iofs att jag bara blir tröttare av att återhämta mig. Men det är nog meningen.
      Tack Monica, för att du hänger med mig här på bloggen. :)

      Radera