fredag 7 augusti 2015

Snart är det dags

Fyra lektioner på trafikskolan den här veckan har sonen tagit.
Teoriprov samt uppkörning redan bokat.

Som jag håller alla mina tummar för att detta går så som han så innerligt önskar.
Känner inte för att skrapa upp resterna av en 18 åring som fick sina förväntningar och förhoppningar grusade.
Är det nåt han kommer att ha svårt för så är det teorin.
Den är inte världslätt, kan jag säga.
Den ser verkligen inte ut som den gjorde på min tid. För ungefär 25 år sedan. Herregud, så himla länge sedan det var jag tog körkort.

Han läser boken. Han gör tester. Han använder boken när han svarar än så länge. Men det är svårt iallafall. Han och pappan läser ihop och till och med pappan har det tufft.

Bara en månad kvar nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar