tisdag 21 juni 2016

En egen maskot-sten borde alla ha

"Mamma ska jag berätta en rolig sak för dig?"

Ja, gör gärna det, svarade jag när vi satt i bilen idag jag och sonen. Och vi körde precis förbi en busshållsplats.

"Du vet busshållplatsen här, där jag alltid kliver på och av bussen. Där längst nere vid roten av stolpen så har det legat en fin sten. En fin sten som jag hittade när jag började i ettan på gymnasiet. Jag la den stenen längst nere vi stolproten och där gräset närmar sig. Sedan dess har den legat där varje dag. Jag har tittat till den varje gång jag har åkt buss. Igår plockade jag upp den. Nu var det dags!"

Alltså.
Han är för gullig.
Han har alltså haft en egen maskotsten som har gett honom lite extra styrka de dagar som har känts extra jobbiga och då han har behövt lite mer av allt.

Och nu har han slutat skolan. Alltså dags att ta upp den.

"Nu ligger den i mitt finskåp, bland alla mina minnessaker!", sa killen som inte klarar av att slänga nåt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar