måndag 12 augusti 2013

Nu börjar det bli mycket.

Jorden snurrar och jag med den. Så skulle man kunna beskriva livet just nu.
Under en och en halv månad har det hänt så mycket att jag knappt vet om det har hänt eller inte.

Vi har flyttat hem från utlandet.
Med allt bök och stök med det och alla flyttlådor, och allt runtomkring med inskrivning i Sverige, fixa telefon, fixa internet mm. Enligt ungarna händer allt alldelels för långsamt men i  min värld går det så fort.

Med storebors krasch i början på juli. Som fick mig att ringa Bup och så var den cirkusen igång. Med samtal, möten, intervjuer. Nu ska han ev utredas för Asbergers. I fredags satt vi i 1,5 timme jag och sonen med en psykolog som ska göra en sammanställning på alla svar som vi ger henne. För att sen se om det är värt att gå vidare på nästa steg. Eller inte.
Idag har jag suttit två timmar med henne själv och svarat på ännu mera frågor. I morgon ska jag och sonen dit igen.
Och då är det här bara Asperger-spåret. Han ska även få behndling för sin ångestproblematik. Där står han i kö.

Lillebror skadade benet under sin vistelse i Gothia Cup. Den andra granskningen på hans röntgenplåtar visar "en förändring i högerunderbens överkant". Så på måndag den 19 augusti ska han på ytterligare röntgen. Vad sjutton kan det vara? Oron.

Snart skolstart för sönerna. I helt nya skolor. Förändringen. Oron.

Lillebror har bärjat spela fotboll i en helt ny klubb. Med nya killar. Ett nytt lag. För hans lag som han spelade i innan vi flyttade har lagt ner. Finns inte längre. Samtidigt som han vill spela. Men han vill inte börja om från börja i nåt nytt gäng. Men ändå är det enda möjligheten. Så han åker dit. Med nervösmage. Inte alls sådär kaxig och glad som vi är vana att se honom.

Jag har just börjar jobba. Med allt nytt. Alla intryck och allt jag ska lära mig. Med omställningen för killarna här hemma att jag intte finns hemma på samma sätt.

Maken som åker fram och tillbaka här i världen för att göra ett avslut på sitt jobb utomlands. Ett par veckor till är jag ensam. Förutom på helgerna då han kommer hem.

Och idag har jag fått svar från min mammografi undersökning jag gjorde för nån vecka sen.
Jag måste tillbaka till sjukhuset. Ta kompletterande bilder. De behöver se mer. Samt ultraljud. De har sett nåt som de behöver kolla ytterligare.

Oron.
Andas.
Gråter lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar