tisdag 3 juni 2014

Sov så gott!

Vill bara önska er alla en så god natt som det bara är möjligt för var och en av er där ute i världen!

Själv somnar jag med ett litet leende i hjärtat då sonen har haft en mycket bättre och piggare dag idag än igår. Sånt påverkar som sagt hela familjen.

Han kom hem från fotbollsträningen och var överlycklig över sin bästa träning ever. Näst bästa träningen var förra veckan och hans allra bästa träning var alltså ikväll. Har det nånting med att göra att han har tagit beslutet om match-paus, att han slappnar av….eller är det bara så av inga skäl alls.

Och så sa han mitt under våran heliga tv-kväll, samtidigt som vi tittade på Brons-hjältarna från  1994:
- Mamma, i morgon ser jag faktiskt fram emot min sovmorgon. Jag ställer klockan på 07.00 istället för 05.50.

Jag höll på att ramla av soffan.
De orden har han aldrig uttryckt tidigare.
Att han faktiskt ser fram emot en sovmorgon.

Han skulle kunna sova ända till åtta om han ville. Men man ska inte överdriva. :)
Annars har det varit lite si och så med skolans schema de sista veckorna. Med lärare osm har rättningsdagar så har det blivit en hel del håltimmar och inställda lektioner. Men han har klarat av dem ok.

Och han ser fram emot en sovmorgon imorgon.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar