fredag 8 maj 2015

En helt vanlig fredagskväll...

…..men ändå inte.
På långa vägar.

Jag sitter här ensam i soffan. Helt på egen hand och alldeles själv. En helt vanlig fredagskväll.

Alla mina killar är ute på sina egna äventyr just ikväll.
Mannen är ute med sina tränarkollegor från lillebrors lag. De träffades redan klockan 17 i dag så han är nog lagom varm när han kommer hem.
Lillebror är inne på sin skola som anordnar en innebandyturnering som ska hålla på typ hela natten. Han ska få skjuts hem av sin kompis pappa.Förra året körde jag den här kvällen, minns jag.

Och våran storebror är med sitt 00-lag på match. Borta. På andra sidan stan. Helt otroligt. Och åker med andra tränaren den här gången, då förstetränaren skulle åka direkt från jobbet till planen.
Han känner sig så viktig. Så betydelsefull.
Det här är så stort för honom.

Så jag sitter här.
Och myser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar