söndag 17 maj 2015

Vi unnar oss olika saker

På tisdag har sonen sitt sista nationella prov. Och det är hans största mardröm. Fyra timmars prov i matte.
Han har två varianter att välja mellan. Antingen sitter han i rummet bredvid de andra och ordinarie lärare springer lite emellan.
Eller så får han vänta till onsdag och göra det med Mr Bibblan som vi kallar honom här i bloggen.

Han ska bestämma sig idag.
Vi ska meddela lärare senast i morogn bitti.

Och sonen sa i morse vid frukost:
"Efter mitt matteprav, oavsett hur det har gått, ska jag unna mig att gå till stora simhallen i stan och simma i tävlingsbassängen!"

"Det var ju en perfekt unning", svarade jag.

"Haha, och jag som trodde att du skulle unna dig nåt gott. Typ lite godis och cola eller nåt", skrattade brorsan.

"Nej, verkligen inte. Inte på en vardag!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar