lördag 30 maj 2015

Det kom ett mail…..

Igår när maken och jag var på väg för ett dygn på annan ort ringde vi till sonen och bara ville höra hur läget var. Han svarade och var på ett sånt himla bra humör. Han frågade om vi hade läst ett mail som han hade vidarebefordrat till oss. Nej, det hade vi inte hunnit ännu.
Då berättade han att han hade pratat med sin spanskalärare i skolan. Hon hade fångat upp honom och sagt exakt det som sedan även kom på mail:
"Hej XXXX!

Jag har glädjen att meddela att du kommer att erhålla ett stipendium på avslutningsdagen för mycket goda prestationer i ämnet spanska. Det är jag och Karin K som har nominerat dig, men det är även fler lärare som styrker nomineringen och tycker att du har gjort bra ifrån dig. Ditt stipendium grundar sig på två kriterier:

-          Ovanligt framstående i ett eller flera ämnen (bla. m. tanke på att du har läst 400 poäng spanska och med goda resultat).
-          Goda studieresultat trots särskilda omständigheter

Tyvärr så brukar avslutningen i aulan stundvis vara mycket skränig, särskilt när år 3 studenterna tågar in. Ni kan väl fundera hemma om du ändå vill vara med och ta emot stipendiet på scenen eller om du vill få det tilldelat tex. på rektors kontor.

Grattis och bra jobbat!"

Tror ni att mina tårar rann på mig där jag satt i bilen och hörde när han berättade det här. 
Våran kämpe!


2 kommentarer: