onsdag 20 maj 2015

VAD BRA JAG ÄR!

Jag har idag skrivit på mitt livs första kontrakt om en fast anställning!
Det tog bara 43 år.
Man får aldrig ge upp helt enkelt. Det är aldrig försent.

Som nyexad barnskötare i början på 90-talet fanns endast vikariat i Stockholmstrakten. Dock långvik.
Så jag hankade mig fram i flera år på just såna jobb. Men jag var aldrig arbetslös. Jag hade alltid jobb.

1996 flyttade jag från Stockholm till min nuvarande ort. Här fick jag jobb på en gång och har även här hankat mig fram på långa olika vikariat. Fram tills jag i början på 00-talet sa upp mig helt och satsade på min egen firma som massör. Vilken jag drev till vi flyttade utomlands 2011.

Vi flyttade hem och i januari 2014 fick jag jobb på en förskola här på hemmaplan.
Ett visstids-vikariat med förlängning med tre månader i taget. Fram tills nu.
Idag har jag skrivit på om en fast anställning.

Herregud så najs det känns.

Jag förstår att min chef har fått slita hårt med hr-personlaen om min tjänst då det finns en hel del fast personal som det inte finns plats åt till hösten. Samt att dagmamma-tjänsterna ska försvinna och att den personlen behöver förskolor att jobba på.
Och att då jag plötsligt har blivit erbjuden en fast anställning kan nog sticka en hel del människor i ögonen.
Så jag får inte skrika ut hej vilt om detta. När det enda jag egentligen vill göra är att just bara basunera ut denna fantastiska nyhet till allt och alla. Så jag gör det här istället. Där det är lite mer anonymt.

JAG HAR FÅTT EN FAST TJÄNST OCH JAG ÄR SÅ FÖRBANNAT GLAD OCH STOLT ÖVER MIG SJÄLV!!  FÖR JAG HAR JOBBAT TILL MIG DENNA TJÄNST GENOM ETT FANTASTISKT SÄTT ATT ARBETA OCH JAG HAR GJORT DET HELT PÅ EGEN HAND!!

FAN VAD BRA JAG ÄR!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar