onsdag 28 oktober 2015

Asså, denna unge!

Hade just ett underbart samtal med våran 18 åring vid vardagsrumsbordet.

"Mamma, jag är väldigt nöjd med att jag är den jag är!"

"Härligt att höra, berätta hur du menar då?"

"Jag tror att alla skulle må bättre av att ha en jämn dygnsrytm, att gå och lägga sig 22 vare sig jag är ledig eller inte - att gå upp klockan 08 varje morgon vare sig jag är ledig eller inte. Jag äter sunt, jag tränar, jag älskar att vara ute i naturen, jag är inte ute och festar, jag röker inte och jag snusar inte, jag träffar inte okända människor!"

"Vet du älskade unge, jag bara älskar att du känner dig så nöjd med att vara den du är och jag tycker att du har en sån sund inställning till......"

".....till min inställning menar du, mamma?", svarade han och skrattade själv.

"Precis, din inställning till din egen inställning är underbar att både se och höra, och jag önskar verkligen att fler än du hade möjligheten  och förmågan att känna den tacksamheten som du känner inför dig själv!"

<3

Jag älskar honom till månen och tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar