torsdag 14 mars 2013

Eget äventyr

I morgon, fredag, drar jag till Sverige.
Alldeles ensam ska jag ta flyget till Bromma och där ska en vän möta upp mig.
Hon har till och med tagit ledigt från sitt jobb för min skull. Det känns stort för lilla mig. Att det finns människor i min närhet som faktiskt tar ledigt för min skull. Jag finns.

För första gången på ett och ett halvt år ska jag åka till Sverige för min egen skull. Och det ska bli så skönt. Som jag ser fram emot denna helg. Bara få vara jag. Inte mamman eller frun. Bara jag.

Även om sonen sa igår vid middagen:
"Mamma, det är sista gången du gör så här va?"
"Det är iallafall första gången", svarade jag då.

Killarna och deras pappa kommer att få det så bra under helgen.
Och så hinner de längta lite efter mamman.
Det kan vara bra eftersom vi går på varandra annars här hemma.

Jag önskar er alla fantastiska människor där ute en härlig helg. Tillsammans med folk ni tycker om och kan njuta av och med.

Hej så länge, mina vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar