torsdag 28 mars 2013

En mening



"Ibland tror jag saker och ting sker av en anledning, mamma. Idag hade vi matte sista lektionen. Jag förstod inte det här nya som han gick igenom, men jag räckte aldrig upp handen och sa det. Jag orkade inte. När lektionen var slut och vi alla hade gått till skåpen så kom jag på att jag hade glömt min keps på mattelärarens bord.
Och det var nog meningen att jag skulle göra det, för när jag kom in i hans rum igen så satt han kvar. Och han gav mig en egen extra stund. Så  nu fattar jag mera! Och jag har kepsen med mig hem!"

Tada!

Ett samtal mellan mig och 15 åringen i bilen på vägen hem från skolan idag. Vissa samtal är lättare än andra. Så kan man säga.

Nu vill jag passa på att önska er alla underbara där ute En Glad Påsk.
Ät nu massor av godis och massor av god mat.




2 kommentarer:

  1. Kära bästa vän. Önskar dig och din familj detsamma. Tänk vilken fantastisk relation du och sin son har med varandra. Det är en ynnest!! ILY <3

    SvaraRadera