onsdag 6 mars 2013

Njuter!

Onsdag.
Således den tredje dagen på den nya dosen med conserta.

Lämningen i morse avlöpte hur smidigt som helst. Han behövde inte ens andas en liten stund innan han hoppade ut ur bilen.
Inte helt rakryggad dock, men för oss är det en vinst bara att han går in i skolan utan ångest pumpandes i hela bröstet.
Vilken känsla! Av lättnad hos mig. Säkert nåt åt det hållet även för honom.

När klockan var 14 kom jag tillbaka till skolan.
Idag skulle han nämligen göra sitt nationella prov i svenska. Med mig som hans handledare under 80 minuter satt vi i det rum som jag hade bokat veckan innan sportlovet.
Han gjorde det helt utan problem och dessa 80 minuter gick otroligt fort.

Sedan körde jag hem honom och lämnade honom ensam hemma under ett par timmar då jag körde runt med lillebror som skulle hämtas från sin wolleyboll träning och som när vi väl var hemma från den kom på att hans skolväska låg kvar i skolans korridor med ipaden i och allt annat viktigt.
Så iväg en fjärde gång denna väg till skolan denna dag.

Och när jag och lillebror kom hem hade storebror gjort alla läxor av sig själv samt haft mailkontakt med sin science lärare och varit ute och sprungit en runda.

Plötsligt händer det!
Jag är alldeles häpen.
Fast det är  första veckan efter lov och allt.

:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar