tisdag 12 mars 2013

Energipåfyllning de luxe

Jag fick ett mail igår av en tjej som läser min blogg.
Även hon är en mamma som lever i en liknande situation som våran familj. Deras dotter har dock just startat sin utredning och de har en bit kvar. Men de har kommit långt ändå.

Hon ville berätta i brevet till mig att hennes sätt att hämta energi till sig själv, för att orka klara sin vardag när det känns tungt, är att läsa min blogg.
Och ni kan inte ana hur mycket det glädjer mig!!
 Att kunna hjälpa nån. Att kunna få nån att känna att de inte är ensamma i sin situation. Egentligen en helt otrolig känsla faktiskt.
Kan jag genom mitt skrivande bara hjälpa en enda människa med det jag själv upplever är det värt varenda rad i min blogg.
Om min erfarenhet i den här NPF-världen kan få andra, eller i iallafall en mamma, att hämta energi så värms verkligen hela mitt hjärta.

Tack snälla du för att du delade med dig!

Och hur hämtar jag själv energi? Var tankar jag upp mig?

Bara genom detta fina mail från denna mamma så överlever jag lätt 128 inlägg till.



Ett annat sätt för mig att lagra energi är att tänka på vårat sommarställe. Snart är vi där igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar