fredag 13 november 2015

Lite ensam

Äntligen helg!
Tänker nu ta mig ett bad. Helt ensam. Jag tänker tända ljus och jag tänker släcka lampan. Jag tänker ta med mig en bok. Jag tänker läsa den om jag ser nåt. Annars struntar jag i det. Jag tänker ta med mig ett glas vin och ställa på badkarskanten. Jag tänker sippa på det i hela badsessionen.

Jag tänker på de vänner som i ikväll ska gå på ett stort galej här i samhället. Med levande musik och roliga människor.
Jag tänker på andra vänner som har varandra och ikväll är på en trevlig after work tillsammans.
Jag tänker på min fina vän i huvudstaden som ikväll är på väg in till stan för en härlig after work tillsammans med sin man och deras äldsta dotter, tillika min guddotter.

Det låter väldigt trevligt allt det där.

Jag känner mig plötsligt en smula ensam.
Ensam. Fast vi är två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar