fredag 19 augusti 2016

Värt allt!

Asså!
Var på stan idag. Gick där bland alla andra Ikea kunder bland kuddarna. De gick där och kände på tygerna och hade ingen aning om vilken stor jäkla grej som just i detta nu händer. Att liksom hur de kunde gå där som om ingenting hade hänt.
Min egen stolthet visste inga gränser.
Jag ville bara skrika rakt ut till varenda människa i hela världen - att hörni!!

"Fattar ni att min unge just nu lever sin dröm. Han har på egen hand tillsammans med två kompisar flugit till Manchester för att se sitt favvolag på plats. Han har fixat att byta plan i köpenhamn och han har hittat till hotellet. Han har bara sovit en enda timme i natt och inget på flyget. Vilket är en mardröm för honom som annars har en fast dygnsrytm att leva efter. Killen som för ett år sedan inte kunde vara ensam vaken på kvällarna. Killen som för ett år sedan inte ville vara ensam hemma gör det han mest av allt önskade i hela sitt liv! Fattar ni hur stort det är??"

Jag fattar ju att ingen annan bryr sig. Bara jag. Och för mig är detta så häftigt.
Biljetterna fanns hos Joe i baren på det där hotellet som de hade bestämt möte på. Och antagligen var biljetterna ok för vi har inte hört nåt. Så antagligen ister de nu på Old Trafford och bara njuter av hela situationen. OM han nu kan njuta.

En liten korrigering dock. Den där Joe som de skulle möta var inte på plats just EXAKT på den utsatta tiden. Ni fattar ju paniken hos killen. Så sonen hann skicka ett kris-sms till pappa som precis hann ringa det där journumret när Joe äntligen dök upp efter nån minuts försening.

Killens egna ord.
"Kärleken till mitt lag övervinner allt!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar