söndag 8 december 2013

En klapp på axeln kostar ingenting

Igår jobbade jag heldag. Mellan 08.00 - 17.00 slet jag för att få alla gäster att må så bra som möjligt.

När klockan var omkring 16.50 och jag började förbereda för hemfärd i halkan så kom plötsligt en av mina arbetskamrater fram till mig, gav mig världens kram och så sa hon:
"Jag tycker såååå mycket om dig!"

Vilken kick. Så glad jag blev.
Vi stod där i köket och kramades en bra stund. Hon skulle vara kvar ända till 22.00.

När jag var på väg ut ur köket så kom ytterligare en arbetskamrat fram, en av tjejerna som hjälper till på helgerna.
Då sa hon precis i dörröppningen:
"Jag tycker det är såååå roligt att jobba ihop med dig!"

Det var oväntat.
Helt otippade kommentarer och de värmde ända in i hjärteroten.
Tänk vad lätt det är att få andra att må lite bättre.
Vad lite det kostar.
En klapp på axeln. Ett par snälla ord. Och man kanske har hjälpt en annan människa den dagen.

Behöver jag säga att jag satte mig i bilen med ett leende på läpparna och satt och log hela resan hem?
Ler förresten fortfarande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar