torsdag 13 september 2012

Lugn

Igårkväll somnade sonen som en lugn nybliven 15-åring i sin säng.
Han var väldigt nöjd mied sin dag. Från sången på sängen på morgonen till favoritgodiset på kvällkvisten.

Till frukosten i går morse sa jag vid bordet:
"Grattis till mig och pappa också som har varit föräldrar i 15 år."

Då tittade lillebror på mig med en skarp blick och svarade:
"Snälla mamma, ta inte uppmärksamheten från brorsan nu. Idag är det han som är kung!"

Kärlek!

Nu är det fredag och jag har hamnat i soffan. Efter lämningen av sönerna vid skolan åkte jag till affären och handlade mat till kvällen. Så nu är det avklarat. Skönt.
KLockan är 09.30 och jag har hela dagen på mig. Att göra vad jag vill.
Att vara hemmafru är inte helt fel faktiskt. Hela veckan har jag haft fullt schema och inte varit hemma nånting.
Idag kände jag att det var dags med en lugn hemma dag.

Datorn, en kopp kaffe och skön stund för mig själv.
En bra start på den här fredagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar