måndag 24 september 2012

Mysig helg

En väldigt mysig helg har förflutit.
Farmor och farfar överraskade verkligen killarna i fredags på flygplatsen.

Men som i alla NPF familjer så tar en överraskning mycket på krafterna. För många är en överrakning nåt man får energi av. För andra så kan det ta enormt med energi att bli glatt överraskad. Det som är skönt då är att vara på hemmaplan. Att sönernna har tillgång tilll sina egna rum och kan dra sig undan när det behövs. När kvällarna ha rkommit har vi varit trötta allihopa. Somnat som klubbade oxar.

Jag har bara ett "men" från denna helgen.
Vi satt i soffan nån av kvällarna och diskuterade olika tv program - typ Bonde söker fru och Hollywoodfruar.

Maken och hans mamma skrattar och tycker Bonde är bland det bästa program som finns att tillgå på svensk tv.
De skrattar åt en del bönder och anser att detta måste vara nån sorts skådespel. För så här kan inte folk vara på riktigt liksom.
Samma när vi satt och små tittade på Hollywoodfruarna. Många av dessa fruar är sköna på sina sätt. Och så finns det en som sticker ut lite extra. Och maken och svärmor anser att detta måste vara skådespel. Att hon kan verkligen inte vara så här idiotisk på riktigt. Vad tror ni?

Jag blir lite ledsen i hjärtat när jag hör detta. För mig visar det bara ytterligare en dimension om att det inte är ok att vara annorlunda. Varför tror de att det inte finns människor som tänker och är som de här individerna  är på tv? Varför skulle de vilja vara med på Tv och inte vara sig själva? Varför skulle de vilja bli "kända" som nån annan?
 Jag kan hålla med om att TV 4 väljer bönder för att det ska bli "bra tv" och höga tittarsiffror. Men att ha det sättet att jobba på kan man däremot ha åsikter om, känner jag.

Jag berättade vad jag känner om deras åsikter och då ville svärmor vara väldigt tydlig med att hon minsann accepterar att människor är olika- Och det var ju bra.
Till saken hör att svärmor är en av våra nära och kära som har valt att inte se vår kille för den han är.
Hon var den som från början sa "det är inget fel på honom".
Och det är nåt som vi ALDRIG har påstått heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar