fredag 19 februari 2016

Hela gymnasiearbetet är nu inlämnat

Idag fredag kl 23.59 är sista tiden att lämna in sonens gymnasiearbete. Ett arbete ism alla treor i hela stan ska ska skriva. Tror det är det största arbetet i hela trean.
Ett arbete som han har lagt åtskilliga timmar på. Han har gjort det oerhört bra och han har verkligen slitit hårt. Vi har inte fått läsa texten ännu. Men vi vet att den handlar om ledarskap och att huvudpersonen är sir Alex Ferguson, Manchester Uniteds förra tränare. Så klart.

Han har skött hela arbetet helt på egen hand fram tills igårkväll. Då bröt han ihop. Då fick han reda på att alla hans källförteckningar skulle vara i alfabetisk ordning i artikelns författares efternamn.
Med sina 44 källor orkade han inte mera.

"Jag gört", sa jag, "ge mig listan på alla källor så hjälper jag dig".

Så jobbar vi ibland. Om sonens källor är i bokstavsordning eller inte visar inte hans kunskap i ämnet över huvud taget, så att jag gör den uppgiften åt honom ger honom bara lite extra energi till att skriva klart hela uppgiften.

Så kvällen igår gick i källornas tecken. Som vi slet. Sonen med datorn i knät och med mig som support bredvid. Vi tog reda på de författare vi kunde på alla 44 källor. Sedan tog jag helt över och satte allt i bokstavsordning. Både tryckta källor och elektroniska källor.

Han var helt slut.
Och han var sååå tacksam. Jag kan inte hjälpa honom med matte och spanska. Men sånt här kan jag faktiskt hjälpa honom med.

Idag åkte han in till skolan extra. Fredagar har han endast spanska annars. Men idag var han inne tills han kände att han hade fått svar på alla frågor ha hade av sin lärare.
sen åkte han hem. Fick lite hjälp av sin pappa.
Och sen skickade han in hela arbetet.

Så jäkla bra jobbat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar