onsdag 3 februari 2016

Tränare kanske kan vara nåt

Med uppdraget att vara extratränare åt ett lag så tillhör det att gå på ledarträffar. Vilket det var en nu ikväll. Med snack om träningstider och matchdagar med andra pojklag i klubben. Så att alla lag känner sig nöjda med sina tider nu under våren osv.
Folk som aldrig har varit med i föreningsliv har nog förövrigt inte en susning om hur många timmar tränare och ledare lägger ner helt ideellt för att andras ungar ska kunna träna sin fotboll, eller vad det nu än må vara för sport. Det är X antal timmar som går åt både före säsongen, under säsongen samt efter säsongen. Som föräldrar bara tar för givet ska funka.


Ikväll kom sonen hem från mötet iallafall. Och jag är ju så sjukt nyfiken på hur han beter sig, hur han är, hur han pratar mm när han är i såna här sammanhang.

"Mamma, nu är det tre lag till som har frågat om inte jag kan tänka mig att vara extratränare åt deras lag också!"

"Va? hur många?", undrade jag.

"Jo, P-07, P-05 och P-01, de undrar om inte jag har lust att hoppa in lite då och då och hjälpa till".

Han har iallafall svarat alla lag att han visst kan ställa upp på att hoppa in som en extratränare nån gång i bland.

Och det är ju galet roligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar