söndag 8 maj 2016

Till min enorma glädje

Asså, vi har haft en sån underbar helg!
Herregud så himla skönt det har varit.

Vädret har varit perfekt alla dagar.
Vi har kunnat äta vad vi vill.
Vi har kunnat äta när vi vill.
Vi har kunnat göra vad vi vill.
Vi har kunnat göra vad vi vill när vi vill.
Vi har kunnat gå och lägga oss när vi vill.

Livet har varit så enkelt och så okomplicerat.
Det har varit sån otrolig avlastning från vardagen så det är inte klokt nånstans.

Jag har klarat mig galant från att inte ha tjatat nånting på barnen eller om barnen. Ett par sms om dagen är det hela. Och då inte ens med mig. Mest med pappan ifråga faktiskt.

Och det har gått precis lika bra här hemma har jag förstått.
De har hållit sams enligt lillebror hela tiden. Storebror har jag inte träffat ännu. Han har haft fotboll hela kvällen.
Storebror har lärt lillebror hur man sätter på diskmaskinen. De har hållt ordning och diskbänken helt fräsch.

Hur storebrors kvällar och nätter har sett ut har vi inte en aning om ännu. Han har iallafall inte hört av sig vare sig nån kväll eller natt. En kväll var han uppe och spelade freesbee-golf med en kompis, till lillebror stora förvåning, "han som alltid vill vara hemma på kvällarna". Då hade storebror dragit vid nio och kommit hem 1,5 timme senare.

Storebror hämtade lillebror från festen i torsdags. Allt var lugnt. VI hade sms kontakt just då. Vi ville veta att han hade kommit hem ordentligt.
 Då dök det upp en fråga hos mig och maken vid frukosten på fredagen.
Skulle grabbarna så att säga "stå upp för varandra" om det hade varit nåt särskilt? Skulle de så att säga mörka läget för oss föräldrar?

Vi kom fram till att storebror med sin pliktkänsla och sin vilja att följa regler och sånt som har bestämts, så skulle han inte klara av att hålla nånting sånt hemligt för oss. Tror vi. Men vi kan ha ha helt fel också.
Hade det varit två sk normala bröder så hade de garanterat mörkat för oss föräldrar om nån hade varit lite för full eller dylikt.

Nu längtar jag jättemycket efter storebror. Klockan är 19.15 en söndag och jag har inte sett honom sen i torsdagslunch.
Kom hem nu älskling!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar