onsdag 27 augusti 2014

En rosa jacka och en handväska på byrån

När jag kom hem efter jobbet igår hängde det en rosa jacka i hallen. Och när blicken fortsatte runt så såg jag hur en fin handväska stod på bänken.
Och när jag kollade runt ännu mer så stod ett par små, söta, vita Converse på hallgolvet.

Jag är ju ensam tjej här hemma. Så jag visste med 100% säkerhet att dessa attiraljer inte tillhörde mig.
Alltså. Nån av sönerna hade besök hemma.

Inte storebror.
Det var lillebror.

Så för alltså första gången har vi haft tjejbesök. En son har haft en tjej på rummet.

En tuff tjej som inte var rädd för att hälsa och de två åt till och med middag ihop med mig senare under kvällen. Då hade pappan och storebror redan åkt till träningen.

Jag fick äran att köra hem den ljuva varelsen.

Och sen visste inte lillebror var han skulle göra av sig själv av ren och skär lycka.
Och Gud så himla roligt det var att se denna tonårskille nå en målstolpe i sitt liv. Han var så nöjd. Han var så lycklig.
Han nästan satte sig i mitt knä och bara log.
Att få vara en mamma som får ta del av det här från sin son är ju helt fantastiskt.

Och nu skrivs ett nytt kapitel i våra liv. Kärlekslyckan och såklart som ett brev på posten - kälrketrubbel.

Banne mig de tjejer som beter sig illa mot mina grabbar.
De kommer att få med lilla mamma att göra.
Nej.
Jag kan inte göra nåt åt det självklart.
Men jag kan svära åt dem i all hemlighet. Här hemma. Och skrapa ihop det krossade hjärtat.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar