torsdag 10 mars 2016

Jag håller på och lär mig att hantera det här

Klockan är snart 15.30. Det är torsdag och ute har solen skinit hela dagen.

Igår gick jag och la mig först av alla. Jag låg i sängen vid 22 och då hade storebror just kommit hem och pappa och lillebror hade inte kommit hem från lillebrors match.

När pappan och lillebror kom hem så gick pappa och la sig det första han gjorde. Efter en liten stund gick även lillebror ner till sig. Kvar satt storebror. Och jag ligger där och veeeeet hur jobbigt han har det i den stunden. Men jag låg kvar under mitt täcke. Jag orkade bara inte vara uppe en minut längre.

Han överlevde såklart och det är så livet ser ut. Han behöver lära sig att hantera det här. Och detsamma behöver jag lära mig att hantera. Var sak har sin tid och kanske det är den tiden nu. Att lära oss just detta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar