torsdag 2 januari 2014

Killdygn

Maken tog i går med sig båda sina söner på ett sk "killdygn" där jag förväntades att stanna hemma.

16 åringen har haft ont i magen sen det bestämdes, två dagar innan avfärd, men ville ändå göra ett försök.
Igår åkte de.

Under dagen skickade jag ett sms och undrade hur han mådde:
"Tack bara bra" fick jag som svar.

Då blev jag nöjd och skickade inga flera,
han skickade inte heller några flera. Inte under dagen och inte heller under kvällen. Och jag har inte fått några nu under natten.

Jag har således varit alldelels ensam hemma sen igår lunch.
Otroligt skönt!
Att få rå om mig själv. Att vara ensam hemma i flera timmar. Få äta när jag själv ville. Få makten över fjärrkontrollen och se vad jag själv ville på tv.
En kompis kom cyklandes helt spontant. Vi tog ett glas vin och snackade nån timme. Sen tog hon cykeln hem igen.
Få gå och lägga mig när jag själv var trött.

Nu på morgonen ska jag äta frulle i sängen. Bara jag.
Så enormt skön stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar