fredag 10 januari 2014

Mera språk

Apropå mera språk.
Igår kom sonen hem och berättade att han hade fått tillbaka sin engelskapresentation ha hade innan jul.

"Jag fick A på hela presentationen, mamma! Med motiveringen att jag har ett perfekt uttal, bra ordförråd och ett bra flyt i talet, jag hade valt ett intressant ämne och hade en snygg presentation på datorn!"

Härligt, svarade jag.

"Sen sa hon att hon tycker till nästa gång att jag ska testa att använda ett ännu mera avancerat språk. Men det kan jag ju inte mamma, för då är det ju ingen annan i klassen som förstår vad jag säger, tänkte jag. Förutom hon. Men det sa jag inte till henne."




Annars har sonen idag varit hos bibliotekarien på skolan och fått hämta ut en hel uppsättning skolböcker extra. Böcker som det är ok att vi föräldrar samt lärare antecknar i och böcker som vi inte behöver tänka på at tlämna tillbaka. Fantastiskt av rektor att låta oss få tillgång till detta då skolböcker inte är särkilt billiga saker.

Tack rektor för att du ger våran kille en chans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar