fredag 9 januari 2015

Olika

Vilken skillnad det är att vara ensam hemma med lillebror än med storebror.
Vilken skillnad på tiden hemma.
Jag och lillebror kan liksom bara vara.
Han gör det han vill. Och jag kan till och med göra vad jag vill.
Och vi kan göra saker tillsammans på ett helt annat sätt när det bara är vi två.
Till exempel kan vi se en film. Nån som båda faktiskt gillar.
Vi kan sitta i soffan med varsin iPad och ändå ha det mysigt tillsammans.
Vi kan sitta tysta bredvid varandra utan att det känns konstigt.

Utan att på nåt sätt känna ett uns av dåligt samvete what so ever.

Med storebror är det totalt annorlunda.
Då har jag ett plåster på mig när han inte är den lilla stunden i sitt rum.
Och vi ska hela tiden ha nåt att göra.
Antingen åka iväg nånstans, typ XXL eller Stadium Outlet. Eller så måste han ut och köra.
Elelr så ska vi se Svensson-Svensson, hans favvoavsnitt.
Och han pratar hela tiden. Om det han är intresserad av. Just nu är det enbart träning och vad man ska äta. Och vad han ska äta till mellis. Idag hade han spetsat in sig på en speciell sorts tonfiskburk på Hmeköp. Men som verkligen inte fanns. Och då var vi tvungna att hitta på ett annat mellis som han kan slänga i sig efter träningen. Och det är inte skitenkelt att bara sådär hitta på nåt nytt mitt i affären med honom.
Tillslut kom jag på att han kunde plocka ihop en liten enkel kycklingsallad från Plocka-själv-baren.
Vilket han gick med på.
"Du ser mamma, vad öppen för nåt nytt jag är nu!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar