torsdag 1 januari 2015

Nyårsafton 2014

En kväll som planerats med noggrannhet och framförhållning i flera veckor av fyra killar.
Fyra killar som hänger ihop och mår bra tillsammans. Fyra killar som har känt varandra sen typ sexårs.

De skulle vara hemma hos sonens bästis Nicklas vars föräldrar skulle vara borta på fest.
Och Nicklas skulle stå som värd och fixa varmrätten, vilken han och hans pappa hade stått och stekt kvällen innan. Så det var bara för killarna att värma på. Oxfile med poataisgratäng.

De hade bestämt att dela upp lite fix-grejer. Sonen skulle fixa dricka. Alltså läsk. En skulle fixa efterrätt. En skulle fixa raketer varav den pappan hade fixat en schysst avfyrningsramp åt dem.
Och precis som väntat hade inte sonen frågat sina vänner vad de hade tänkt bjussa på för mat när jag undrade vad menyn skulle bestå av, "hur ska jag veta det, jag är ju inte matchefen? Jag har bara koll på läsken!"

Klockan 18.00 skulle han vara på plats.
Och då är det klockan 18.00, varken före eller efter.

Han tog på sig skjorta och kavaj och ställde sig för att vänta i hallen en stund innan han cyklade iväg för att komma precis i tid.

Maken sms:ade med honom en gång under kvällen. "Jag har det toppenroligt!"
Han kom hem vid tvåtiden på nattkröken och jag som inte hade kunnat somna innan han kom hem var klarvaken när han steg innanför ytterdörren.

Han hade vunnit pokerturneringen klart överlägset och var stolt som en tupp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar