lördag 12 oktober 2013

En bra dag

Lördag och jag har jobbat hela dagen, mellan 08.00-17.00.
Maken har varit på kurs hela dagen, åkte 08.30 och var hemma 19.00.

Söner har varit ensamma hemma HELA dagen. Och det har gått så himla bra!!

Lillebror har umgåtts med kompisar hela dagen och de fortsatte umgås även i kväll. De började redan igårkväll då en av kompisarna sov över här. Åt frukost sent och vad det blev med deras lunch har jag ingen aning om. Men jag vet att de klarar sig. De har kollat på innebandymatcher i sporthallen och sen spelat tv-spel.

Storebror visade en kompis under förmiddagen hur gymmet här i samhället funkar. De var där i två timmar och sen skildes de åt. Han cyklade hem, åt en färdig portion Findus till lunch. Pluggade biologi och sen blev han rastlös. Vi sms:ade några gånger och jag skrev att han mycket väl kunde tillåta sig själv att spela FIFA 14 på tv-spelet. Det är nåt han älskar att göra, men han behöver av nån anledning känna sig värd att få göra det. "Tack mamma, då försöker jag göra det!"

Efter det kom inga fler sms.

Jag var hemma 17.20 och läget var hur lugnt som helst.
Tror till och med att han sonen kände ett visst mått av stolthet av sin egen prestation.
Och så blev han jätteglad när jag kom hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar