tisdag 8 oktober 2013

Ett par samtal senare

Först vill jag bara tacka er alla fina för alla tips jag har fått av er. Av hela mitt hjärta ett stort tack.

Efter att ha mailat och ringt runt hela förmiddagen idag så har jag helt plötsligt förkortat sonens väntetid på utredning med flera månader.

Jag fick kontakt med ett privat Bup i en närliggande stad och de tar emot oss med öppna armar. Jag pratade med deras verksamhetschef och förklarade precis som läget ligger. Att hela "förjobbet" liksom redan är klart och det enda vi vill är att en utredning ska starta.

Hon förstod precis att vi inte är intresserade av att ta om hela alltet från början och att vi inte alls vill svara på samma tusen frågor som vi redan har svarat på. Om sonen helt enkelt måste berätta sitt livs historia en gång till så är vi inte intresserade av deras tjänster.

Hon hörde att vi redan är så att säga "klara".
Hon sa: "Jag hör att ni har fått slita och att ni gör det fortfarande. Det är klart att ni får komma till oss".

Vi har fått tid för att träffa läkaren om två veckor och den läkaren har fått våran, eller min, muntliga fullmakt att få läsa igenom sonens journal så att hon är fullt informerad vid vårat möte.

Hur många träffar som behövs kan hon såklart inte veta i förväg, men hon tror att utredningen kan vara klar redan under hösten eller i början av vintern.

När jag ringde och sa det här till maken så säger han att han behöver "en stund för att tänka klart innan vi tar nåt beslut".

Jag hoppas vid Gud att han är med på tåget nu.
Annars får vi vänta.....

3 kommentarer:

  1. Grattis! Eller rättare sagt - Bra jobbat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Monica. :)
      Tänk vad vi föräldrar måste ta reda på våra egna rättigheter. Att vi själva behöver ta reda på vilka möjligheter som finns och fixa med allt runtomkring. Det är inget som kommer gratis, kan man säga.
      Jag önskar dig en fortsatt trevlig tisdagskväll!

      Radera
  2. Nej, eller hur! Allt ska man veta och allt ska man orka fixa. Det är helt sjukt!

    SvaraRadera