måndag 28 oktober 2013

Höstlovs-start

Första dagen på höstlovet har gått bra.
Trots att saker och ting inte blev som planerat så gick det bra.

Sonen hade bestämt med en kompis att ses på gymmet klockan 10.30.
Han tog cykeln dit och mötte upp polaren som kom gåendes från andra hållet. Då upptäckte de att gymmet hade stängt.
Vad liksom göra istället?

De sa hej då till varandra så kompisen gick hem igen och sonen tog cykeln tillbaka hem till sig.
Eller han tog cykeln till ett motions-centrum som finns här i närheten vilket även innefattar ett utegym.
Där jobbade han en timme ungefär för att sen ta cykeln hem igen.

"Mamma, du vet att jag är en sån som bara kan göra det som jag har bestämt innan. Blir det inte som jag har planerat så blir det inget alls", svarade han på min fråga om varför inte han och kompisen kunde hitta på nåt annat tillsammans istället.

Under dagen hade han tagit ytterligare en cykeltur för att känna sig tillräckligt tränad, eller ångestfri, för att ge sig själv tillåtelse att spela tv-spel senare under dagen.

Lov är annars sånt som är otroligt jobbiga företeelser. Dagar som är långa och kollossalt ostrukturerade.
Han vill helst ha ett schema som visar timme för timme vad han ska ta sig för. Dessutom vaknar han ju skapligt tidigt varje morgon så hans schema ska helst börja redan vid 07.00.

I morgon har han bestämt med en annan kompis att spela frisbee-golf ute på en bana som finns i närheten. De ska träffas 10.30.
Får vi se om det blir som planerat då.
Kanske regn och storm stoppar kompisen för att ens vilja gå ut.
"Men för mig spelar inte vädret någon roll, mamma. För har jag bestämt en sak så har jag besätämt en sak. Och då spelar det ingen roll om det skulle vara minus 20 grader och snöstorm".

Sån är han.
MIn underbara kille.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar