torsdag 5 mars 2015

Massmail

"Mamma, jag behöver din hjälp!"

Ok, självklart hjälper jag dig. Det är därför jag finns.

"Bra, from vecka 12 ska vi ha massor av prov varje vecka och enligt provschemat så ändras dagarna för proven varje dag. Och egentligen får vi inte ha mer än två prov i veckan, men för att klara sig undan det problemet så kallar lärarna  det nåt annat istället, typ förhör. Jag har inte en suck att hänga med i alla ändringar som görs. Har du lust att skicka ut ett massmail till alla lärare och fråga efter exakt datum samt vad jag ska plugga på?"

Ord och inga visor!
Killen vet precis vad han behöver hjälp och stöttning med nu för tiden.

I morgon fixar jag det.
Just nu behöver jag bara lägga hela min trötta kropp raklång i soffan. En liten stund.
En stund till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar